În prezent, logistica livrărilor de produse este esențială pentru orice firmă. Trăim în secolul vitezei, iar oamenii își doresc să se întâmple totul cu rapiditate. Iar cum clienții și nevoile acestora sunt importante, indiferent că afacerea se desfășoară online sau offline, livrările coletelor trebuie să fie realizate într-un timp cât mai scurt. Potrivit statisticilor, clienții sunt dispuși să aștepte cel mult 7 zile o comandă. Dacă termenul de livrare este prelungit, satisfacția consumatorilor scade și există riscul ca aceștia să nu se mai întoarcă pentru noi achiziții.
Livrarea rapidă este prioritară, însă și costurile sunt pe măsură atunci când vrei să beneficiezi de servicii performante. Așadar, cum poți optimiza cheltuielile pentru continuarea activității în mod profitabil? Iată câteva soluții care-ți pot fi de ajutor.
Optează pentru alocarea dinamică a comenzilor
În cazul în care ai cel puțin 20-30 de comenzi pe zi, mai mult ca sigur te-ai confruntat cu provocarea de a le gestiona eficient. Dacă întreg ciclul logistic este mai rapid și mai precis, atunci acesta va fi și mai ieftin. Folosirea unei platforme dedicate permite o alocare automată a comenzilor curierului potrivit, optimizarea tuturor interacțiunilor cu firmele de curierat, creșterea performanței de livrare și eficientizarea costurilor aferente serviciilor de curierat.
Încearcă să crești numărul de colete livrate
În general, companiile de curierat încheie contracte având în vedere mai multe aspecte, printre care și numărul minim de colete livrate lunar. De asemenea, este important și numărul mediu de colete pentru fiecare oprire cu livrare. O promovare strategică a produselor poate conduce la creșterea vânzărilor. Negociază tarifele de transport în acest caz, pentru că un volum mai mare de colete trebuie să se traducă și într-o reducere a costurilor.
Colaborează cu mai multe firme de curierat
Cele mai citite articole
Este bine cunoscut faptul că nu toate firmele de curierat practică aceleași prețuri, iar condițiile acestora de transport sunt diferite. Așadar, studiază cu atenție ofertele curierilor și alege să colaborezi cu mai multe firme, în funcție de opțiunile cele mai avantajoase. Unii curieri pot avea tarife excelente pentru livrările către puncte fixe de tip locker, în timp ce alții te pot ajuta să trimiți coletele la sediile poștale cu costuri mai reduse. Mulți antreprenori sunt e părere că împărțirea volumului de colete către diferite firme va conduce automat la creșterea cheltuielilor. În realitate, dacă împărțirea este făcută în mod inteligent, va contribui la o diminuare semnificativă a costurilor.
Oferă mai multe opțiuni la checkout
Una dintre oportunitățile pe care le poți lua în considerare pentru reducerea cheltuielilor este oferirea de opțiuni multiple de livrare la checkout. Poate fi vorba de transportul coletelor la punct fix, sedii poștale, benzinării ori alte locații. Fiecare are propriile sale avantaje. De pildă, livrarea la punct fix are un preț mai mic deoarece îi permite curierului să livreze mai multe pachete într-un singur loc.
Livrările la domiciliu determină cheltuieli mai mari pentru că există anumite condiții specifice acestora, precum și pierderi ori încercări eșuate de livrare ce conduc la repetarea operațiunii.
Optimizează încărcăturile și rutele de transport
Fie că distribui produsele prin intermediul propriei flote, fie că lucrezi cu firmele de curierat, optimizarea încărcăturilor te ajută să eviți cursele goale sau semi-goale. Proiectează modele de livrare mai eficiente pentru că, dacă destinatarii nici nu sunt în apropiere unii de alții, cheltuielile operaționale vor fi mai mari. Planificarea atentă a încărcăturilor și rutelor de transport înseamnă o economie financiară considerabilă.
Livrarea produselor este deosebit de importantă pentru reputația companiei tale și îmbunătățirea experienței de cumpărare a clienților. De altfel, distribuirea cu succes a coletelor este critică și pentru loializarea clienților care solicită în zilele noastre tot mai multă flexibilitate în livrări, vizibilitate în timp real a statusului comenzii și rapiditate.