Desfasurarea unei activitati economice, oricat de productiva ar fi in general, presupune si confruntarea ocazionala cu unele situatii mai putin placute. O problema de care tot mai multe companii se ciocnesc consta in faptul ca unii clienti nu isi platesc, in timp util, facturile. Acest lucru afecteaza, inevitabil, fluxul economic al firmei.
Cu toate acestea, exista cateva metode prin care datoriile de la alte firme pot fi recuperate. Iti prezentam 5 dintre metodele prin care iti poti recupera datoriile in articolul de astazi.
Emite factura de fiecare data
Asigura-te ca, indiferent de produsul sau de serviciul prestat de catre compania ta, emiti factura de fiecare data. Trimite un duplicat catre clientul care a beneficiat de produsul sau de serviciul respectiv. Pe langa facturi, este indicat sa trimiti si declaratii, precum si situatii lunare referitoare la platile efectuate, alaturi de facturile neplatite. Acest lucru le va reaminti clientilor datornici ca trebuie sa achite produsele sau serviciile prestate de firma ta.
Comunica cu clientii, fiind pregatit pentru eventuale scuze
In afaceri, comunicarea eficienta este cheia succesului. Tocmai de aceea este esential sa iti dezvolti aptitudinile de comunicare in acest sens si sa discuti direct si serios cu clientii datornici. Atentie, insa: se recomanda pastrarea unui ton calm, plin de profesionalism.
Cei mai multi dintre clientii datornci vor gasi, cu siguranta, o serie de motive pentru care nu au reusit inca sa efectueze platile, insa acest lucru nu ar trebui sa te impiedice sa obtii un nou termen de plata. Cu alte cuvinte, incearca sa fii intelegator, dar sa te asiguri ca datoriile vor fi achitate pana la termenul-limita stabilit.
Verifica platile incasate constant
Cele mai citite articole
Una dintre cauzele principale pentru care companiile ajung in situatia in care trebuie sa recupereze datoriile de la alte firme este chiar neverificarea constanta a platilor incasate. Pentru a evita o astfel de situatie, este indicat sa verifici starea platilor cel putin o data pe saptamana si, in cazul in care observi ca unul dintre clienti a intarziat mai mult de 5 zile, sa-i trimiti o notificare in acest sens.
Trimite un mesaj de reamintire
Se recomanda trimiterea unui mesaj de atentionare cu privire la factura restanta si, mai mult decat atat, se recomanda anticiparea unor astfel de situatii. Pentru aceasta, asigura-te ca le reamintesti clientilor, cu cel putin cateva zile inainte, ca au facturi ramase restante. Aceasta metoda se poate dovedi a fi foarte eficienta in situatia in care unul dintre clientii din portofoliul tau este posibil sa fi uitat ca are datorii catre firma ta.
Apeleaza la serviciile unei firme specializate
De multe ori, pentru a-ti recupera datoriile de la alte firme intr-un mod cat mai rapid, poate fi util sa apelezi la serviciile unei firme specializate in recuperarea facturilor neincasate la termen. De exemplu, Termene pune la dispozitia clientilor sai un serviciu numit Redbill, Biroul facturilor neincasate, prin intermediul caruia companiile isi pot recupera facturile neincasate la termen, isi pot raporta clientii care nu si-au platit facturile la timp si, mai mult decat atat, pot verifica gratuit daca o companie din Romania a fost raportata de alti furnizori. Practic, acest serviciu iti ofera oportunitatea de a recupera creantele, fara a investi foarte mult timp in acest proces care, trebuie sa recunoastem, se poate dovedi a fi istovitor uneori.
Chiar daca situatia ca alte firme sa aiba datorii catre compania ta nu poate fi evitata de fiecare data, exista unele metode, foarte eficiente de altfel, prin care poti recupera aceste datorii.
Apeleaza cu incredere la solutiile pe care ti le-am propus in acest articol, pentru a rezolva problema facturilor restante ale clientilor aflati in portofoliul firmei tale.