Colaborarea cu o agenţie de marketing online nu este un moft, ci o necesitate, nu este o cheltuială, ci o investiţie. Reprezentanţii companiilor care se gândesc să apeleze la o astfel de agenţie trebuie să se asigure că fac cea mai bună alegere în acest sens şi că agenţia de marketing online oferă serviciile potrivite. Dacă la începutul anilor 2000, marketingul nu avea deloc personalitate, fiind văzu pur şi simplu ca şi un accesoriu al departamentului de vânzări, acum marketingul este un accesoriu mai mult decât necesar al tuturor business-urilor care trebuie să fie reprezentate online pentru mai mult profit şi pentru mai mulţi clienţi.
Agenţie de marketing vs. departament de marketing. Angajare sau externalizare?
Antreprenorii trebuie să îşi pună prima întrebare în ceea ce priveşte marketingul modul în care vor colabora. De aceea, antreprenorii trebuie să se gândească la strategia de marketing, coordonare şi execuţie. Sunt companii în care se angajează personal specializat pentru marketing, dr şi companii care preferă colaborarea cu o agenţie specializată în acest sens. Formarea unui departament de marketing propriu este un pas mult prea curajos şi o investiţie mare de timp şi de bani, de aceea colaborarea cu o agenţie de marketing se va dovedi eficientă.
Agenţie de marketing vs. freelanceri
Pentru servicii de marketing profesional, colaborarea cu freelanceri nu este chiar cea mai bună soluţie. Deşi tariful este mult mai accesibil, un singur om, un freelancer nu poate fi ultraspecializat şi deşi pune pasiune în ceea ce face, nu poate suplini toate cerinţele clienţilor. Colaborarea cu o agenţie specializată de marketing, pe de altă parte, reprezintă o alegere foarte bună, deoarece în aceste agenţii există oameni microspecializati, de la designeri şi copywriteri la web developeri şi social media specialişti.
Cele mai citite articole
De asemenea, agenţiile de marketing vor fi concentrate pe nevoile de business, specialiştii vor cunoaşte toate mecanismele, canalele şi modalităţile folosite pentru a promova o idee, un produs sau un serviciu. Abordarea de marketing a unei agenţii implică înţelegerea afacerii în profunzime, iar colaborarea cu o agenţie de marketing online reprezintă o strategie foarte bună de promovare pe canalele media şi online.
Evaluarea iniţială a agenţiei de marketing cu care firmă va colabora
Pentru a fi siguri că fac o investiţie bună, antreprenorii care vor să fie vizibili în mediul online, fie cu un site de prezentare, cu un magazin online sau cu articole SEO, trebuie să evalueze agenţia de marketing cu care vor colabora.
Este suficient să întrebe partenerii de afaceri care au un marketing bun sau chiar să caute în portofoliul companiei site-urile pe care le-au realizat şi pe care le întreţin. De asemenea, este important ca reprezentanţii companiilor care doresc să fie reprezentaţi în mediul online să evalueze înainte de a se pronunţa asupra colaborării cu o anumită agenţie, să pună accent pe promptitudinea reprezentanţilor companiei respective şi să se decidă dacă sunt mulţumiţi de proiectele duse la bun sfârşit de agenţia de marketing sau dacă încă mai caută.