Afaceri în pandemie: Cum pot identifica antreprenorii noi oportunități de business?

Apariția pandemiei de coronavirus îi forțează pe unii antreprenori să-și reconsidere total modul în care vor să facă afaceri. Starea de urgență, perioadele de izolare, teama sau transmiterea rapidă a virusului în comunitate i-au făcut pe mulți dintre consumatori să-și îndrepte atenția spre produsele și serviciile la care au acces rapid, mai ales din confortul casei lor. Luând în considerare acest lucru, întreprinzătorii sunt nevoiți să găsească strategii creative prin intermediul cărora să-și poată servi clienții în continuare și chiar să-și întărească poziția pe piață.

Se spune că marile proiecte se nasc în perioadele de criză. Chiar dacă pandemia a forțat multe companii să-și suspende activitatea ori să-și închidă porțile, această perioadă reprezintă totodată un bun moment pentru a demara o afacere. Iată cum poți identifica noi oportunități de business dacă îți dorești să intri în lumea antreprenoriatului:

Investiții în propria lor dezvoltare

Educația este unul dintre elementele importante de care ai are nevoie un antreprenor pentru a ști cum să recunoască o oportunitate de business. Alege să investești în dezvoltarea ta personală și profesională prin participarea la cursuri de specializare, evenimente, conferințe sau întâlniri de afaceri. Citește cărți de specialitate și încearcă să obții acea componentă de educație pe care antreprenorii și-o auto-administrează. Este binecunoscut faptul că mulți dintre mari oameni de succes ai lumii nu au prea multe studii, însă dezvoltarea în sfera afacerilor i-a făcut să înțeleagă că dacă sunt autodidacți vor putea observa rapid oportunitățile de inițiere a unor companii profitabile.

Realizarea unor studii de piață

De regulă, foarte multe posibilitățile deosebite de deschiderea a unui business sunt date de existența unei nevoi pe piață. Mai mult, oportunitatea se pliază foarte bine și pe zona de interes sau expertiza antreprenorului. Pentru a identifica o oportunitate trebuie să analizezi piața ca să determini ce probleme întâmpină oamenii, ce lipsuri au firmele deja existente pe piață sau cât de mare este piața unde intenționezi să-ți desfășori activitatea. Apoi, ia exemplu analiza SWOT, o tehnică prin care poți evalua performanța, concurența, riscul și potențialul ideii tale de business. Aceasta îți va fi de ajutor să analizezi o industrie sau o altă entitate și îți va oferi date relevante legate de posibilitatea de a exploata diverse conjuncturi.

Informații din rețelele de contacte

În mod sigur ai auzit de networking și știi cât de valoros este acesta pentru dezvoltarea și creșterea unei afaceri. Totuși, informațiile din rețelele de contacte pot ajuta la identificare unei oportunități reale de business. În prezent, majoritatea antreprenorilor acordă atenție rețelelor de tip social networks pe internet, însă și valoarea rețelelor tradiționale este încă destul de ridicată. Astfel, discuțiile cu alți antreprenori despre mediul de afaceri actual ori alt subiect de actualitate poate conduce la crearea unui business. De pildă, în această perioadă de pandemie oamenii interacționează foarte mult prin intermediul rețelelor sociale. Fiecare persoană vine cu idei, strategii, comentarii, recomandări ori indicații ce țin de experiența sa de viață sau de normele sociale, însă în calitate de antreprenor poți extrage din toate aceste informații exact lucrurile care te interesează și ți-ar putea fi de folos pentru găsirea unei idei viabile de afaceri.

Afaceri deja existente pe piață

Intuiția, flerul antreprenorial sau ceea ce se numește gut feeling te pot ajuta să determini nevoia apariției unei noi companii pe piață. Uneori, întreprinzătorilor le este mult mai simplu să studieze activitatea altor firme deja existente pe piață pentru a identifica o oportunitate. Un exemplu clasic este cel al antreprenorilor care au investit în liniile aeriene: multe dintre companiile existente astăzi pe piață au analizat modelele tradiționale și au observat că pot veni cu o variantă nouă – low-cost flying – destul de asemănătoare cu activitatea obișnuită, dar mult mai avantajoasă ca profitabilitate.

Procesul identificării oportunităților de business este influențat de experiența profesională, educație, posibilități financiare, piață, etc. Există diverse variante prin care poți descoperi o idee de afaceri grozavă. Tot ce trebuie să faci este să iei în considerare un spectru foarte larg de osibilități și să găsești acea afacere care te poate ajuta cel mai bine să-ți realizezi obiectivele propuse.

Articolul Anterior

5 sfaturi practice pentru un dormitor confortabil

Articolul Urmator

Cum au apărut și cum se poartă cizmele Moon Boot

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *