Multi oameni cred ca marketingul bazat pe plata per click (PPC) este una dintre cele mai bune modalitati de a promova o afacere online.
Este considerat primul pas logic pe care agentiile de marketing si proprietarii de afaceri trebuie sa il faca in testarea profitabilitatii cuvintelor cheie si a rentabilitatii investitiei, inainte de a incerca optimizarea pentru motoarele de cautare sau SEO. Totusi, PPC, ca si SEO, are avantaje si dezavantaje.
Dezavantajele marketingului PPC
Inainte de a investi in campanii PPC, este o idee buna sa intelegi si dezavantajele acestora, astfel incat sa profiti la maxim de ceea ce poate aduce pozitiv in dezvoltarea unei afaceri.
PPC poate fi o sarcina dificila
PPC, ca si alte strategii de marketing digital, inclusiv SEO, nu este deloc simplu de inteles si de aplicat. Companiile considera ca publicitatea ppc este mai dificil de implementat decat alte tehnici de marketing digital, deoarece sunt multi factori implicati si s-ar putea sa risipesti multi bani daca nu esti atent. Acesta este motivul pentru care poate fi o idee buna sa angajezi o agentie specializata in promovare Google si PPC, pentru a eficientiza bugetul si pentru a obtine cele mai bune rezultate.
PPC impartaseste dificultatile altor strategii de publicitate
Oamenii au devenit din ce in ce mai neincrezatori in reclame si in materialele publicitare. Publicitatea offline nu a disparut, dar nu este la fel de eficienta ca odinioara. Acesta este motivul pentru care unii experti considera ca SEO, cu capacitatea sa de a creste rezultatele organice, este chiar mai eficient decat PPC. Cu toate acestea, pe baza numeroaselor studii, expertii sunt de parere ca implementarea SEO si publicitatea PPC pot realiza o strategie de calitate, care aduce rezultate pentru afacerile online.
PPC nu este un cadou gratuit
Motivul principal pentru care multi oameni inca nu folosesc ppc, este reprezentat de costuri. Daca detii o afacere mica, vei face orice pentru a economisi bani. Ca rezultat, atunci cand vine vorba de marketing online, SEO este pentru multi prima alegere. Si daca nu stii cum sa setezi campanii ppc, costurile se vor dovedi inutile, fara rezultate concrete. Daca vei decide insa sa apelezi la o agentie specializata, investitia in publicitate pe Google se poate dovedi exact reteta de succes.
Cand campania PPC se termina, anunturile nu mai apar pe prima pagina
Cele mai citite articole
Daca publici continut pe site-uri cu trafic mare si populare din nisa afacerii tale, continutul va ramane pe termen nelimitat. Poate continua sa functioneze pentru afacerea ta, chiar si mult timp dupa ce a fost publicat. Publicitatea PPC, pe de alta parte, inceteaza sa se afiseze atunci cand incetezi sa mai platesti. Si daca reclama firmei tale este eliminata, traficul si vanzarile care veneau de aici, se vor opri si ele. Aceasta nu ar fi o problema daca ai avea un buget mare de publicitate. Cu toate acestea, daca nu dispui permanent de fonduri pentru campanii de marketing, va fi dificil sa mentii o campanie PPC.
PPC nu este o modalitate garantata de a creste vanzarile
Unii proprietari de afaceri cred ca PPC este un succes garantat. Ei cred ca, atunci cand au cheltuit o suma considerabila de bani pe o campanie ppc, vor primi un numar nelimitat de conversii. Asta este ceea ce cred multi, dar din pacate nu este cazul. Realitatea este ca in cazul campaniilor PPC, conversiile sunt afectate de o varietate de factori, inclusiv de calitatea anuntului, cuvintele cheie, notorietatea produsului sau serviciului si asa mai departe. PPC este o forma de marketing maleabila iar daca esti ingrijorat de pericolul si perspectiva de a pierde bani, ar trebui sa-l eviti. Doar campaniile create corect aduc rezultate, dar nu este nimic garantat pentru totdeauna.
Agentiile de marketing digital specializate PPC pot fi costisitoare
Dupa cum am spus, numerosi proprietari de site-uri web si antreprenori angajeaza agentii de marketing specializate, pentru a-si gestiona campaniile PPC. Aceasta este o idee grozava, daca optezi pentru o agentie serioasa.
Cu toate acestea, unele agentii fac promisiuni iluzorii, mai ales pentru firme nou infiintate. Nu te baza pe o oferta prea frumoasa pentru a fi adevarata. dar nu au reusit sa ofere rezultate reale. Pentru a te proteja de cheltuieli inutile, este de preferat sa fii putin sceptic. Profesionistii au intr-adevar tarife destul de mari, dar si rezultatele sunt pe masura asteptarilor.
E bine sa ai asteptari rezonabile de la o agentie care ofera servicii de publicitate PPC. Cele mai bune agentii de marketing digital te pot ajuta sa configurezi cele mai reusite campanii ppc, dar nu te pot transforma intr-un milionar peste noapte. E bine sa apelezi la agentii cu reputatie excelenta in domeniu, care au echipe cu oameni specializati, cu experienta indelungata.
Concluzii
Campaniile de marketing ppc pentru diferite firme sau companii au atat avantaje, cat si dezavantaje. De aceea este indicat sa iei in considerare si anumite dezavantaje si sa nu iti propui rezultate irealizabile de la inceput.