Indiferent de dimensiunea afacerii dumneavoastra, o preocupare comuna in aceasta perioada de pandemie este administrarea fluxului de numerar.
Pentru ca toata lumea este ingrijorata cu privire la cat de mult se va prelungi pandemia si care vor fi efectele sale economice, si pentru ca exista atat de multa incertitudine, maximizarea recuperarii datoriilor este prioritatea multor companii, care incearca astfel sa-si atinga interesul, dar si pentru ca o sursa de bani cash este atat de necesara si binevenita.
Angajatii firmelor de recuperare creante, cum este KRUK Romania, aud in aceasta perioada o multime de scuze din partea debitorilor care nu isi mai pot plati ratele, iar o provocare cu care expertii in recuperarea datoriilor se confrunta zilnic este capacitatea de a evalua exact situatia rau-platnicilor si validitatea argumentelor acestora.
Sunt si situatii in care unii debitori se folosesc de presiunea si incertitudinea acestei perioade de pandemie pentru a amana plata datoriilor, chiar daca firma lor este pe deplin operationala si isi poate indeplini obligatiile de plata curente.
Exista cateva sfaturi de care firmele de recuperare creante ar trebui sa tina cont totusi in aceasta perioada grea, pana cand economia isi va reveni la normal. Iata trei dintre ele:
Mentinerea liniilor de comunicare deschise cu clientii
Pentru a fi siguri ca datoriile vor fi platite in aceasta perioada este nevoie de o verificare speciala. Mentinerea liniilor de comunicare deschise acolo unde este posibil poate ajuta la evitarea litigiilor. Astfel, recuperatorii pot evita eventualele probleme de plata, solicitand plata in avans sau o suma din contul platii complete, reducand conditiile de credit, revizuind limitele de credit, furnizand situatii de cont obisnuite si trimitand notificari frecvente pentru facturile restante. Comunicarea periodica va permite, de asemenea, sa evalueze care dintre debitori se confrunta cu adevarat cu probleme financiare si care sunt cei ce refuza pur si simplu sa plateasca.
Cele mai citite articole
Daca ratele raman neplatite, trebuie actionat rapid
Cei mai multi debitori sunt dispusi sa lucreze in mod constructiv cu creditorii lor pentru a ajunge la solutii amiabile si a evita actiunile legale. Cu toate acestea, exista momente in care recuperatorii au nevoie sa actioneze mai puternic pentru a mentine fluxul de numerar.
Daca o datorie ramane neplatita, recuperatorii ar trebui sa actioneze rapid si sa analizeze optiunile. Ei pot incerca sa accepte revizuirea datei de plata sau un alt plan de plata.
Daca exista nelamuriri cu privire la capacitatea de rambursare a debitorului, obtinerea de consultanta profesionala reduce din timp riscul litigiilor costisitoare si care consuma timp. Demararea procedurilor legale va oferi, totusi, posibilitatea firmelor de recuperare creante sa-si ia masuri de siguranta, care pot creste semnificativ sansele de a recupera datoriile in cazul in care debitorii vor intra in insolventa.
Scrisori de informare
Firmele de recuperare creante nu trebuie sa evite trimiterea unei scrisori de informare catre un debitor, lasandu-se impresionate de greutatile financiare ale acestuia. O astfel de scrisoare poate deschide liniile de comunicare si poate stabili care debitori sunt cu adevarat in dificultate si care dintre ei ar putea folosi pandemia pentru a evita sa plateasca.
Scrisoarea de informare va contine date despre cum a aparut datoria, va clarifica care sunt repercusiunile daca debitorul nu va raspunde la scrisoare si va stabili termenele de plata.