A urma un curs de administrator de condominii nu pare o alegere atât de populară în rândul tinerilor sau persoanelor care doresc să se angajeze, pentru că posibilităţile sunt destul de limitate. Această meserie este, însă, una foarte lejeră şi căutată, iar un curs îi poate ajuta pe cei care doresc un loc cald şi bun în care să se angajeze să se bucure de un salariu frumos şi de aprecierea oamenilor.
Ce presupune un curs de administrator de condominii?
Cursul de administrator de condominii nu durează mai mult de 5 luni şi se poate plăti în rate, adresându-se celor care lucrează deja în domeniu sau aspiră la o asemenea cariera, singura condiţie de înscriere fiind învăţământul obligatoriu. În urma cursului, cursanţii obţin un certificat de calificare recunoscut internaţional pe care îl pot folosi la angajare sau pentru a avansa în carieră.
A fi un administrator de condominii nu este o meserie uşoară şi nici mai puţin importantă decât orice altă meserie, reprezentând o adevărată responsabilitate şi o practică interactivă ce necesită cunoştinţe teoretice, dar şi competente. Cursul de administrator de condominii se combină foarte bine cu informaţiile teoretice foarte bine puse la punct despre noua lege, precum şi cu regulile de colaborare cu locatorii. Ceea ce înseamnă că o bună abordare teoretică şi practică uşurează munca unui administrator de condominii şi contribuie la creşterea calităţii muncii prestate.
Ce competente se dobândesc în urma absolvirii cursului de administrator de condominii?
Cursul de administrator de condominii aduce cursanţilor următoarele competente:
· posibilitatea de a elabora acte, documente şi evidente;
· capacitatea de a angaja contracte cu prestatori şi furnizori şi urmărirea realizării acestora;
· posibilitatea de a gestiona în cele mai bune condiţii patrimoniul condominiului;
· posibilitatea de a încasa cotele de contribuţie şi de a efectua plăți;
· capacitatea de a coordona personalul angajat;
· abilitatea de a monitoriza starea părţilor de construcţie şi instalaţiile condominiului;
· reprezentarea interesului proprietarului în raport cu autorităţile publice;
Cele mai citite articole
· responsabilitatea de a se asigura că se respectă regulamentul condominiului;
· puterea de a planifica activităţile.
Ce îndatoriri are un administrator de condominii?
Conform prevederilor legale, administratorul de condominii are numeroase îndatoriri şi obligaţii. Acesta trebuie să:
· prezinte dovada calificării profesionale, iar un curs urmat în acest domeniu este absolut necesar;
· aibă activităţi de administrare şi întreţinere a proprietăţii comune, dar şi de contabilitate şi de casierie;
· aibă un statut respectat de locatari şi să fie stabilit prin hotărârea adunării generale a asociaţiei de proprietari;
· aibă un atestat şi un cazier judiciar care să nu conţină infracţiuni economico-financiare;
· sprijine, să îndrume şi să ajute locatarii să îşi rezolve problemele;
· supravegheze lucrările care privesc administrarea şi personalul angajat;
· presteze serviciile prevăzute în contractul de administrare;
· propună bugetele anuale şi prognozele pe termen mediu în care se includ sumele achitate, lucrările de întreţinere, reabilitare şi îmbunătăţire;
· efectueze toate serviciile şi formalităţile necesare în angajarea contractelor cu furnizorii de servicii care au ca şi scop exploatarea şi întreţinerea condominiului.