Cum arată un hypermarket curat – norme în 2022

Atunci când un client intră într-un hypermarket și vede podele lipicioase, suprafețe murdare și colțuri prăfuite, cu siguranță își va reconsidera ideea de a achiziționa de acolo. Nimic nu-i descurajează pe clienți mai mult decât igiena deficitară și, mai mult decât atât, un hypermarket care nu se aliniază normelor în actualitate riscă să fie închis pentru o anumită perioadă. Totuși, există câțiva „indicatori ai curățeniei” pe care oamenii îi au în vedere atunci când se decid dacă respectivul hypermarket este într-adevăr curat sau nu.

Calitățile unui hypermarket curat

Un hypermarket curat este deseori definit de mare parte dintre următoarele caracteristici și variabile care trebuie avute în considerare:

1.     Intrarea în magazin – trebuie să fie curată, îngrijită și primitivă, acesta fiind și motivul pentru care se folosesc deseori produse profesionale curatenie pentru a asigura acest lucru;

2.      Dezinfectantul de la intrare – consumatorii vor să vadă incidii clare care să certifice faptul că hypermarket-ul îndeplinește criteriile de igienizare și reciclare, în special în cazul celor care pun la dispoziție cărucioare și coșuri de cumpărături;

3.     Podele curate – atunci când podeaua este lustruită, strălucitoare, clientul știe în mod imediat faptul că magazinul este curat și că îndeplinește standardele cele mai înalte de igienă;

4.     Toalete curate – acestea trebuie să miroasă proaspăt, să fie complet aprovizionate cu hârtie igienică și prosoape de hârtie sau uscătoare automate;

5.     Produse așezate exact unde trebuie – pentru a optimiza fluxul în magazin, astfel încât să poată fi găsit mult mai ușor ceea ce se caută, este important ca un hypermarket să aibă și un plan strategic de poziționare a diverselor rafturi și categorii de produse.

Normele unui hypermarket curat

Deoarece un hypermarket este deseori caracterizat printr-un flux permanent și mare de clienți, este foarte importantă asigurarea condițiilor maxime de curățenie, igenizare și dezinfecție, din acest punct de vedere, trebuie tratate cu seriozitate următoarele aspecte:

1.     Curățenia trebuie asigurată în permanență, în special când vine vorba de carucioare curatenie, deoarece acestea sunt reutilizate de foarte multe persoane și, implicit, rețin agenți patogeni. Curățenia trebuie realizată cu seriozitate prin dezinfectarea suprafețelor atinse în mod constant, utilizându-se produse le potrivite care au capacitatea de a elimina agenții patogeni și de a asigura un mediu cât mai steril;

2.     Este important ca fluxul clienților să fie asigurat în mod optim, pentru a evita, pe cât mai mult, contactul direct dintre aceștia (indicațiile de circulație, locațiile anumitor categorii de produse, fluxul permanent pe culoarul de mișcare);

3.     Curățenia trebuie realizată de către un personal calificat, care să se ocupe, în mare parte, doar de acest lucru, având la dispoziție echipamentul necesar și produsele profesionale;

4.     Un hypermarket curat întotdeauna va selecta produsele deteriorate, expirate, care prezintă lovituri (fructe, legume) și le va îndepărta, astfel încât să pună la dispoziție consumatorului doar produse care pot fi consumate. Alimentele expirate trebuie verificate în permanență;5.     Curățenia trebuie să implice zonele întregului magazin – atât cele la care clienții au acces, cât și cele din spate. Astfel încât situațiile neplăcute să fie evitate în permanență.

Share your love