Cum sa obtii echilibrul corect pentru o viata traita in cel mai frumos mod

Jonglam zilnic printre sarcini cotidiene, incercand atat de des sa ne autodepasim, parca luptand cu un inamic invizibil. Societatea consumerista si competitiva este de vina in mare parte pentru surmenajul cu care multi ne confruntam azi. Gasirea unui echilibru in viata inseamna alinierea tuturor zonelor din viata ta, astfel incat acestea sa nu fie in conflict permanent.

Te-ai trezit vreodata ca ai muncit prea mult si ai neglijat timpul cu familia si prietenii sau rutina de exercitii care este atat de buna pentru sanatatea ta? Multi oameni sunt in permanenta ocupati si se imprastie in atatea activitati, incat le este greu sa-si incetineasca creierul pentru a lua o pauza pentru ei. Ideal ar fi sa facem cu totii distinctia clara intre job si viata personala si sa nu le amestecam nicicand.

Adevarat, usor de zis, dar greu de facut! Cand te afli in imposibilitatea de a face ceva doar pentru tine si sufletul tau, ai mare grija. S-ar putea sa te gasesti pe un drum periculos care sa-ti provoace serioase sechele la nivel fizic si emotional. Stresul este cel mai mare sabotor. De altfel, stresul este un fenomen psihosocial care decurge din confruntarea individului cu cerinte, sarcini sau situatii percepute ca dificile, dureroase sau de mare importanta pentru persoana in cauza.

Pentru noi toti, nu-i deloc usor sa acceptam ca avem limitari, ca nu suntem supereroi si ca, desi iubim foarte mult activitatea pe care o intreprindem la munca, esential este sa nu ne suprasolicitam. Fii sincera in ceea ce priveste limitele tale si incearca sa-ti simplifici munca, nu sa o complici mai tare.

Cand ai facut ultima oara o baie fierbinte si lunga, ascultand muzica si relaxandu-te in cada? Chiar azi, dupa ce citesti acest articol, mergi la supermarket si cumpara-ti o bomba efervescenta pentru baie, ulei de corp si un sampon profihairshop pentru un masaj capilar intens. Fa lucruri care te detensioneaza si care iti linistesc mintea. De aceea, iti oferim noi cateva idei care sa te ajute pentru a te reconecta cu sine si pentru a-ti crea un stil de viata echilibrat.

  1. Sanatate inainte de toate

Alimentatia este un factor esential pentru sanatate. Cea mai mare greseala este sa mananci junk food constant. Nici nu-ti vei da seama cum intr-un timp scurt ai adaugat kilograme in plus. Daca mergi la birou si sari peste mese, mancand ce apuci si comandandu-ti mancare nesanatoasa, iti faci un mare defavor.

Incearca sa respecti regula celor trei: mic-dejun, pranz si cina. Evita prajelile, carnea in exces, covrigii de la coltul blocului, dulciurile si fa mult sport. Pentru o piele tonifiata si celulita zero, trebuie sa faci miscare. Mergi dupa munca la un curs de pilates sau de aerobic, caci salile de fitness s-au deschis deja. Daca te-ai intors la birou si distanta nu este foarte mare, evita metroul, masina personala sau autobuzul. Mai bine ia-ti o bicicleta sau mergi pe jos. Miscarea, sub orice forma, creste nivelul de energie, ajutandu-te nu doar fizic, ci si emotional. Anual, fa-ti analize si mergi la doctor. Nu uita de vizita anuala la ginecolog si dentist. Mai bine sa previi decat sa tratezi.

  1. Trezeste-te dis-de-dimineata

Cum ar fi sa te trezesti devreme? Pentru cineva care uraste diminetile, acesta nu pare un plan prea bun. Dar gandeste-te asa: de cate ori nu amani alarma si te trezesti buimaca si in intarziere? Nu ai timp sa mananci, nici sa-ti alegi in tihna hainele de serviciu, din contra, esti pe repede inainte pentru a nu intarzia la birou. Apoi, esti agitata si nervoasa toata ziua, risti niste migrene infernale si iti dai peste cap complet ritmul natural.

Fa-ti un ritual de 21 de zile in care sa te trezesti cu o ora inainte de a pleca de acasa. Astfel, vei avea timp sa te trezesti corect, sa-ti bei cafeaua, sa mananci un fruct si sa vorbesti cu partenerul de viata, fara a fi pe fuga. Stresul apare ca urmare a gestionarii gresite a timpului. Oamenii matinali sunt mult mai calmi, mai eficienti in administrarea vietii curente si mult mai recunoscatori in general.

  1. Creeaza-ti momente DOAR pentru tine

Indiferent ca stai jos mult timp la birou sau, din contra, alergi de colo-colo opt ore pe zi, sanatos este sa furi cateva clipe doar pentru tine, atunci cand ai o fereastra libera. Incepe un hobby sau reapuca-te de o activitate care iti facea placere inainte, cum ar fi pictura, scrisul in jurnal sau joggingul. In timp ce faci ordine in dulapul de haine sau gatesti, asculta un podcast care te intereseaza. Astfel de lucruri aparent marunte sunt extrem de importante pentru psihicul tau.

O viata echilibrata intr-o lume mereu agitata nu este un lucru usor de obtinut, dar nici imposibil. Fii cea mai mare sustinatoare a ta si vei vedea cat de mult conteaza echilibrul pentru prosperitatea ta psihica si fizica.

Sursa foto: Pexels

Articolul Anterior

Ce trebuie să știi despre armarea pereților unei case

Articolul Urmator

Alegerea aspiratorului auto potrivit

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *