La fel ca şi adulţii, copiii trebuie să înveţe să respecte un anumit program, să respecte anumite reguli, să poată duce la bun sfârşit unele task-uri importante atât pentru şcoală, cât şi pentru acasă, astfel încât să aibă suficient timp să înveţe, să se joace, să îşi practice un hobby sau un sport. Încă din primii ani de şcoală, oferirea unei agende personalizate copiilor se va dovedi de bun augur pentru dezvoltarea lor ulterioară şi pentru a-i ajuta să îşi dezvolte o personalitate frumoasă şi foarte organizată.
Cum îţi înveţi copiii să îşi folosească în mod eficient agenda personalizată pe care le-o oferiţi în dar?
Cele mai citite articole
De multe ori, pe lista cu necesarul de rechizite pentru clasa pregatitoare părinţii trec, pe lângă rechizitele recomandate de învăţător sau de învăţătoare şi agendele personalizate. Acestea ar trebui să îi ajute pe copii să îşi facă un program organizat, să îşi organizeze timpul, chiar să creadă că toate activităţile pe care le întreprind sunt foarte interesante.
Pentru a ajuta copiii să folosească în mod eficient agenda personalizată, părinţii pot să:
- aleagă împreună agendă pe care o vor folosi cu uşurinţă. Agenda să fie suficient de mare încât copiii să scrie, să deseneze, dar şi suficient de uşoară pentru a o purta chiar în ghiozdan;
- înveţe copiii să îşi poarte cu ei agendă la şcoală, alături de caiete, cărţi pentru şcoală, să treacă pe ea temele pe care le au pentru a doua zi, să facă un semn al exclamării pentru un test ce urmează sau un smiley face pentru o ieşire în parc cu doamna învăţătoare programată sau pentru o zi de naştere a unui coleg;
- se transforme în adevărate modele pentru copii. Să îşi poarte cu ei şi să folosească agenda personalizată, să însemneze în agenda tot ceea ce este necesar pentru ziua respectivă sau pentru următoarea zi şi să le arate copiilor, nu doar să le explice, cum ar trebui să folosească agenda personalizată;
- îi înveţe să folosească culorile. Pe lângă agenda personalizată achiziționată pentru cei mici, părinţii pot cumpăra şi markere de tip highlighter sau pixuri în diferite culori, astfel încât să se organizeze mult mai eficient. Astfel copiii pot alege diferite culori pe care să le asocieze temelor, petrecerilor, proiectelor de grup, activităţilor extraşcolare, hobby-urilor, iar când îşi vor nota aceste activităţi în agenda să le poată încercui sau nota folosind culoarea specifică;
- îi încurajeze să folosească post-it-uri colorate pe care să le lipească în agenda astfel încât să nu uite anumite lucruri importante;
- marcheze cu un simbol sau o culoare activităţile realizate deja în ziua respectivă şi să le sublinieze pe cele care au rămas nerezolvate din diferite motive şi care trebuie rezolvate a doua zi.