Descoperă cum să te bucuri cât mai mult timp de sănătatea articulațiilor tale

Organismul uman are o putere, uneori, fascinantă de recuperare. Gândește-te la vindecarea unor boli, operații și alte probleme de sănătate care îl pot afecta. Articulațiile sunt însă aproape imposibil de recuperat, asta deoarece sunt supuse degradării constante odată cu îmbătrânirea. În plus, abordarea unui stil de viață haotic și neglijent se va resimți odată cu trecerea anilor. În următoarele rânduri vei descoperi cum să te bucuri mai mult timp de sănătatea articulațiilor. 

Importanța sistemului articular în starea ta de bine

Sistemul articular este format din cartilaje fragile, alături de un lichid cu rol de lubrifiant. Acesta asigură un suport esențial pentru oase și mușchi, toate asigurând motricitatea corpului. Este important de știut că, odată afectate, cartilajele se subțiază și nu se mai refac, așadar îngrijirea lor devine aproape vitală.

Din păcate, așa cum am precizat la începutul articolului, sistemul articular se degradează odată cu vârsta, fiind considerat un proces normal. Totuși, prevenția este și aici o măsură foarte bună de care să ții cont, înainte de a împlini 40-50 de ani.

Prin urmare, când ar trebui să te preocupe de starea sistemului tău articular? Practic, de la orice vârstă, mai ales dacă ești o persoană activă pe lângă casă, practici diverse sporturi sau, pur și simplu, îți menții silueta prin alergare. Grija pentru sistemul articular trebuie începută din timp, pentru a evita boli sau dureri articulare. Începe să te gândești la un stil de viață corespunzător, respectiv să apelezi la alimente și obiceiuri sănătoase pentru buna funcționare a articulațiilor corpului. Chiar dacă nu simți că trebuie să faci asta, foarte probabil îți vei mulțumi mai târziu pentru deciziile bune luate acum.

Alimente care te ajută în menținerea sănătății articulațiilor

În principiu, este vorba de o alimentație variată, care să se bazeze pe fructe, legume, cereale integrale, lactate sau cărnuri slabe. O asemenea alimentație îți va fi benefică pentru sănătatea generală a întregului organism și îți va ține în frâu greutatea corporală. O greutate a corpului mult peste medie va însemna automat și o presiune asupra oaselor și articulațiilor corpului tău.

Dincolo de Omega-3, care se regăsește cel mai bine în pește, există și o serie de alimente antiinflamatoare care te pot ajuta în sănătatea articulațiilor precum fructe de pădure, avocado, broccoli, ulei de măsline etc.  

Dacă vitaminele din alimentația de zi cu zi nu sunt suficiente sau există perioade cu dezechilibre alimentare, mai poți apela și la suplimente precum urimil forte, ce te ajută și în buna funcționare a nervilor periferici. 

Ce obiceiuri sănătoase pentru articulații să deprinzi

Menținerea în formă este foarte importantă pentru structura musculară a întregului corp, mai ales că mușchii pot absorbi o parte din șocurile care ajung la articulații. În plus, orice activitate fizică poate controla și menține o greutate corporală optimă care, după cum ai aflat mai sus, contează foarte mult pentru starea cartilajelor. 

Așadar, fă mișcare regulată, dar cu precizarea că trebuie să-ți cunoști limitele. Nu trebuie să exagerezi cu activitățile fizice sau sportive (supraantrenament) și, cel mai important, nu trebuie să intensifici aceste activități dacă ai semne de dureri articulare. Dacă și după o perioadă de refacere durerile persistă, înseamnă că te confrunți cu posibile probleme articulare ce trebuie investigate de un medic specialist.

Totodată, poziția corpului, fie că vorbim de condus, stat la birou sau mersul pe stradă, este relevantă pentru a diminua problemele legate de articulații. Atenția și mai mare ar trebui să o acorzi atunci când ridici greutăți, nu doar la sala de sport, ci și prin locuință, precum căratul pieselor grele de mobilier. Nu uita de regula flexării genunchilor.  

Mai devreme sau mai târziu, te poți confrunta cu diverse dureri articulare. Dacă vei alege să previi din timp bolile articulare, precum artrite, reumatism articular sau gută, cel mai bine este să ții cont de informațiile tocmai descoperite în acest articol. 

Sursa foto: Shutterstock 

Articolul Anterior

Cum iti poti proteja firma de hoti?

Articolul Urmator

Ce tendințe majore conturează astăzi piața muncii din IT?

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *