Intre anvelopele de iarna si cele de vara exista o serie de diferente importante, precum compozitia cauciucului, modelul profilului, structura interna si altele, lucruri care le recomanda pentru diferite anotimpuri.
Afla din acest articol care sunt diferentele dintre anvelopele de iarna si anvelopele de vara.
Compozitia cauciucului
Anvelopele de iarna si cele de vara sunt fabricate din compozitii diferite de cauciuc pentru a se potrivi cu temperaturile si conditiile meteo specifice sezonului in care sunt utilizate. Anvelopele de iarna contin un amestec de cauciuc mai moale si mai flexibil, care ramane elastic la temperaturi scazute si ofera o aderenta mai buna pe suprafetele alunecoase. In schimb, anvelopele de vara contin un amestec mai dur de cauciuc, care se comporta mai bine la temperaturi ridicate si ofera o mai buna manevrabilitate pe suprafetele uscate.
In plus fata de compozitia diferita de cauciuc, anvelopele de iarna au si o cantitate mai mare de siliciu in amestecul lor, ceea ce le confera o aderenta mai buna pe suprafetele umede si o rezistenta mai buna la uzura. Acest lucru este important avand in vedere ca soselele din timpul iernii sunt adesea acoperite cu zapada, gheata sau noroi.
Este important sa folosesti anvelopele potrivite pentru sezonul in care circuli pentru a asigura siguranta pe drumurile publice. De asemenea, trebuie sa verifici periodic presiunea si adancimea profilului anvelopelor pentru a te asigura ca acestea functioneaza corect si ofera performanta maxima. Acest lucru se poate observa usor la modelele de cauciuri si anvelope Bridgestone.
Modelul profilului
Cele mai citite articole
Designul profilului anvelopelor este adaptat la nevoile de tractiune si aderenta pe suprafetele umede, uscate sau alunecoase, in functie de sezonul in care sunt folosite. Anvelopele de vara au un design de profil mai plat, caneluri mai putin adanci si mai multe blocuri de cauciuc pentru a oferi o aderenta mai buna pe carosabilul uscat si o manevrabilitate mai precisa.
Pe de alta parte, anvelopele de iarna au un profil mai adanc, caneluri mai largi si mai multe lamele pentru a oferi tractiune pe zapada si gheata. Anvelopele de iarna ofera o aderenta mai buna pe zapada decat cele de vara. De asemenea, acestea au un design de blocuri si caneluri care faciliteaza evacuarea zapezii si apei, mentinand o aderenta buna pe suprafete alunecoase.
Pentru a face fata conditiilor umede si alunecoase din timpul toamnei si primaverii, exista si anvelope all-season care au un design de profil hibrid intre cel al anvelopelor de vara si cel al celor de iarna. Acestea au caneluri mai adanci decat cele ale anvelopelor de vara, dar nu la fel de adanci ca cele ale anvelopelor de iarna.
Structura interna
Anvelopele de iarna au o structura interna mai robusta, cu mai multe straturi si canale de evacuare a apei, pentru a face fata conditiilor dificile din timpul iernii. Canalele de evacuare sunt mai mari pentru a preveni acvaplanarea pe suprafetele umede sau inghetate. In plus, anvelopele de iarna au un strat suplimentar de cauciuc pentru a imbunatati aderenta pe gheata si zapada. Mai multe lamele in profilul anvelopei cresc tractiunea si aderenta pe suprafete alunecoase.
Anvelopele de iarna ofera o aderenta cu mai buna decat cele de vara la temperaturi sub 0 grade Celsius. De asemenea, acestea reduc distanta de franare pe suprafete inghetate sau acoperite cu zapada. Pentru a beneficia de toate avantajele oferite de anvelopele de iarna, este important sa le montezi la inceputul sezonului rece si sa le pastrezi intr-o stare buna de functionare prin verificarea periodica a presiunii si a adancimii profilului.
Anvelopele de iarna si cele de vara sunt fabricate din compozitii diferite de cauciuc, cu proprietati specifice pentru temperaturile si conditiile meteo in care urmeaza sa fie utilizate. Este important sa folosesti anvelopele potrivite pentru sezonul in care circuli si sa le pasteezi intr-o stare buna de functionare prin verificarea periodica a presiunii si a adancimii profilului.