Motivarea angajaților

Piața muncii din anul 2020 este una evoluată și complexă, iar tinerele generații de angajați sunt educați într-un stil diferit în timp ce angajatorii au cerințe mari în ceea ce privește performanța la locul de muncă.

Pentru a păstra un echilibru în relațiile dintre angajat și angajator este necesară găsirea unor metode și strategii specifice care să mențină ambele părți mulțumite, interesate și implicate.

Motivarea angajaților este un aspect critic la locul de muncă și influențează în mod direct performanța departamentului și chiar a companiei. Motivarea angajaților trebuie să fie o rutină obișnuită pentru angajator și nu trebuie ignorată.

Cât de importantă este motivarea angajaților?

Pentru a înțelege cu adevărat cât de importante sunt activitățile și acțiunile de motivare a angajaților trebuie să facem o comparație scurtă între piața muncii de acum 20-25 de ani și cea din prezent.

Munca în trecut

În trecut conceptul de loc de muncă făcea parte din elementele definitorii pentru viața unui om. Societatea spunea că nu ești un membru valid al acesteia dacă nu ai un loc de muncă, iar activitățile pe care oamenii le desfășurau implicau munci repetitive, putere de decizie și implicare minimă din partea majorității angajaților.

Job-ul era o sursă de venit primordială dar satisfacția muncii nu avea același înțeles pe care îl are astăzi.

În prezent

Omul modern al anului 2020 a beneficiat de educație, a avut acces la informație și a împrumutat idei și concepte culturale externe. Atât angajații cât și angajatorii au trecut prin evoluția pe care modernizarea a provocat-o.

Individualizarea, dar și dezvoltarea personală pe care se pune accentul în prezent a condus la apariția altor motivații care să susțină munca desfășurată.

Oamenii au nevoie de un venit, dar au nevoie și de creștere și evoluție la locul de muncă, de recunoaștere, de echilibru între muncă și viața personală, de un mediu plăcut de muncă, de activități de recreere împreună cu colegii lor.

Cum definim motivația angajaților

Definiție: Motivația angajaților este definită ca fiind entuziasmul, nivelul de energie, angajamentul și cantitatea de creativitate pe care un angajat le aduce organizației din care face parte zilnic.

Toate aceste resurse interioare ale angajaților se pot epuiza în timp și pentru a susține productivitatea lor, angajatorul trebuie să îi mențină motivați.

Cum motivezi angajații?

Uite câteva exemple de acțiuni concrete care pot motiva angajații și care îi pot face mai fericiți și mai productivi.

1. Stabilește obiective pentru a crea sens

Stabilirea obiectivelor oferă angajaților sens în rolurile lor de zi cu zi.

  • Stabiliți ce vă așteptați de la ei
  • Ajută-i să vizualizeze cum arată succesul în rolul lor
  • Explicați modul în care contribuția lor face diferența asupra afacerii

Crearea conexiunii între obiectivele angajaților și obiectivele organizației este deosebit de importantă. De exemplu, dacă misiunea organizației este „Serviciu excelent pentru clienți”, cum se reflectă această valoare pentru un angajat care lucrează în departamentul de finanțe?

Recunoașterea faptului că fiecare membru al echipei are surse de motivație diferite, apoi conectarea acestora la obiectivele generale ale organizației dvs. este esențială. De fapt, sondajele au arătat că 55% dintre angajați – indiferent de vârstă, sex, regiune sau statut – ar fi mai motivați dacă ar crede că munca lor este semnificativă.

2. Sărbătorește reușitele mari și mici

Cele mai citite articole

Nu sunt doar marile victorii cele care trebuie recunoscute: stabilirea și sărbătorirea micilor obstacole îi menține pe angajați motivați în rolurile lor de zi cu zi.

În plus, față de obiectivele anuale sau trimestriale, stabilește obiective suplimentare pentru a urmări ce realizează angajații săptămânal sau lunar. Acestea nu trebuie să fie orientate spre performanță, ele pot fi sociale sau culturale sau se pot concentra pe dezvoltarea personală.

Sărbătorirea reușitelor înseamnă și înțelegerea provocărilor cu care se confruntă oamenii. Când nu este depășit un obstacol, profită de ocazie pentru a vedea ce blochează progresul echipei, cum poate fi depășit și dacă obiectivul final trebuie reevaluat.

3. Oferă sentimentul de apartenență

Angajații tăi trebuie să simtă că sunt parte integrantă a organizației și că sunt membrii recunoscuți ai acesteia. Obiectele personalizate precum agende, pixuri și alte consumabile sunt elemente care redau sentimentul de apartenență.

Spațiul de lucru și accentul pe care îl pui în calitate de angajator asupra confortului angajaților, nivelul de socializare dintre cele două părți și atmosfera generală pe care o creezi sunt elemente importante care influențează starea de confort a angajaților.

4. Oferă feedback semnificativ

Lauda este întotdeauna bine-venită, dar devine mult mai semnificativă atunci când este susținută de exemple concrete. „Prezentare excelentă, bine făcută”, este un feedback plăcut, dar o detaliere amplă a evenimentelor evidențiază exact modul în care contribuția cuiva aduce beneficii companiei. Obținerea de feedback specific, direcționat, spune echipei tale că acorzi atenție.

Același lucru este valabil și pentru furnizarea de feedback constructiv pentru îmbunătățire. Ține cont de raportul 5:1 – dacă transmiți cinci recenzii pozitive și un singur feedback negativ, oamenii nu se vor simți copleșiți de critici. Obiectivul este să ajuți oamenii să crească și să se dezvolte, astfel că oferirea de feedback continuu și la timp este crucială.

5. Încurajează rezolvarea problemelor și învățarea

Oferă asistență și îndrumare, dar lasă angajații să încerce cu propriile lor idei și soluții. În acest fel, vor ști că abilitățile și perspectivele lor sunt apreciate.

  • Ascultă ideile echipei tale
  • Îmbrățișează abilităților lor unice
  • Încurajează autoeducarea
  • Creează unui spațiu sigur în care eșecul este încadrat ca o oportunitate de învățare

6. Respectă-ți promisiunile

Menține-ți angajații motivați printr-o atmosferă de încredere și consecvență.

Acordă atenție la promisiunile pe care le faci: acestea pot avea un impact direct asupra implicării angajaților pentru că tu reprezinți organizația.

Contractul implicit pe care promisiunile îl formulează există ca un schimb în două sensuri: în schimbul muncii grele, un angajat primește promovarea, oportunitățile de învățare, călătoriile de conferințe sau oportunitatea de a participa la un proiect interesant.

Dacă munca grea a unui angajat este îndeplinită fără recompensa promisă, nu doar că motivația este diminuată considerabilă, dar acest lucru poate duce la sentimente de frustrare și trădare.

7. Experimentează și învăță alături de angajații

Nu există o formulă magică prin care poți motiva angajații. Motivarea și menținerea acesteia este o sarcină continuă, presărată cu oportunități de a experimenta și de a afla ce funcționează și ce nu funcționează pentru echipa ta.

Acestea sunt doar câteva abordări de care trebuie să ții cont în încercarea ta de a menține angajații fericiți, angajați și energizați.

Surse:

Cele mai citite articole

Share your love