Somnul în sarcină: poziții, ore de somn și sfaturi utile

Lipsa somnului reprezintă o realitate inevitabilă pentru noii părinți. Din păcate, pentru cei mai mulți, problemele legate de somn încep să apară chiar înainte ca bebelușul să se nască. Fluctuația hormonală, modificările sistemelor corporale și nivelurile de strez alimentează o serie de schimbări fiziologice care pot compromite calitatea somnului în timpul sarcinii.

Cercetările în domeniu indică faptul că, practic, aproape toate femeile însărcinate se confruntă cu treziri frecvente pe timpul nopții, un număr semnificativ dintre acestea raportând insomnie, calitatea slabă a somnului și oboseală excesivă în timpul zilei, pe durata celor trei trimestre de sarcină. Somnul este esențial atât pentru bebelușii în curs de dezvoltare, cât și pentru mame.

Amenajarea dormitorului

Pentru a avea un somn cât mai plăcut și relaxant, gândește-te la câteva idei amenajare dormitor, astfel încât acesta să fie cât mai pe placul tău. Dacă iubești plantele verzi, folosește cât mai multe în a decora încăperea. De asemenea, alege și o saltea confortabilă, un pat cu dimensiunile potrivite, lenjeria preferată. Acestea reprezintă variabile care ți-ar putea îmbunătăți semnificativ starea de bine și calitatea generală a somnului.

De asemenea, ai grijă și la iluminat, deoarece stimulii luminoși exacerbați au un impact negativ asupra somnului. Folosește lumină caldă, obscură, astfel încât somnul să te cuprindă mult mai rapid. Somnul inadecvat pe durata sarcinii poate crește chiar riscul de naștere prematură și de depresie postnatală, de creștere excesivă în greutate în timpul sarcinii și, de asemenea, poate contribui la un indice ridicat de masă corporală la nou-născut.

Pozițiile și orele de somn

Pe măsură ce fătul va crește din ce în ce mai mare, s-ar putea să întâmpini dificultăți atunci când vine vorba de pozitii de somn in sarcina. Viitoarele mămici ar trebui să știe că unii experți în domeniu recomandă să fie evitat somnul pe spate, deoarece poziția poate coprima vena cavă inferioară, responsabilă de irigarea și hrănirea placentei. În mod frecvent, femeile însărcinate se simt cel mai bine atunci când dorm pe o anumită parte, cu genunchii îndoiți.

Această poziție favorizează circulația și optimizează transportul nutrienților spre organele implicate în susținerea sarcinii. De asemenea, majoritatea medicilor recomandă dormitul pe partea stângă, deoarece se consideră că această poziție protejează ficatul, organ vital, și crește fluxul sanguin către făt, uter, inimă și rinichi. Există mai multe tehnici la care poți apela pentru un somn cât mai confortabile.

Orele de somn sunt foarte importante, deoarece o mămică va fi nevoită să doarmă cel puțin opt-nouă ore pe noapte. De fapt, este indicat să doarmă măcar o oră la amiază, dar niciodată nu există „prea mult somn”. Dimpotrivă, există „prea puțin”, iar privarea de somn poate avea efecte negative asupra sarcinii. Din aceste motive, este vital să găsești modalități prin care să adormi și să-ți asiguri un somn de calitate, în acord cu necesitățile fiziologice specifice.

Sfaturi utile

Deoarece pe parcursul sarcinii pot apărea foarte multe probleme, este important să știi cum să le gestionezi. În primul rând, o femeie însărcinată câștigă rapid în greutate, de aceea trebuie să fie atentă la alimentele pe care le consumă. Sunt recomandate și exerciții de respirație, exerciții fizice ușoare, yoga, pilates. Viitoarea mămică trebuie să fie cât mai relaxată, să scape de gândurile negative și de stările generale depresive.

Este important ca pe perioada sarcinii să eviți situațiile stresante, care ți-ar putea cauza probleme de sănătate. În aceeași măsură, trebuie să acorzi atenție multor lucruri, nu doar poziției în care dormi: nivelului de activitate fizică, calității somnului, nivelului de stres și anxietate. Pentru ca o sarcină să fie mult mai ușor de dus și gestionat, este necesar să te adresezi unui personal medical calificat în cazul în care întâmpini dificultăți mult prea mari.

Articolul Anterior

3 avantaje ale utilizării unei soluții TMS în activitățile din transport

Articolul Urmator

Vrei sa fii atragatoare la malul marii? Poarta caftane de plaja

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *