Cum să eficientizezi activitatea departamentului de HR din compania ta

În aceste zile, toată lumea este presată și stresată din cauza timpului. Mulți nu-și găsesc timpul disponibil pentru a se angaja și în activități de relaxare, în timp ce alții consideră că nu au îndeajuns timp pentru a-și finaliza activitățile profesionale. Aceste aspecte sunt cu siguranță valabile pentru departamentul de HR al unei firme.

Pe lângă faptul că personalul de HR trebuie să se ocupe de o listă lungă de sarcini zilnice, multe dintre acestea repetitive și copleșitoare, trebuie să participe și la ședințele generale care implică luarea deciziilor în companie. Așadar, departamentul de HR trebuie să fie extrem de organizat, pentru a servi afacerea în mod corespunzător. Vestea bună este că există o serie de modalități prin care poți eficientizezi activitatea departamentului de HR din compania ta:

Digitalizează documentele

Analizarea documentelor pe hârtie poate fi copleșitoare atunci când intervine o sarcină urgentă care necesită căutarea unor informații necesare. Având în vedere evoluțiile tehnologice de astăzi, hârtia nu mai este necesară pentru înregistrarea informațiilor și datelor.

Pentru a eficientiza procesul de colectare și stocare a documentelor, poți implementa un sistem electronic pentru managementul documentelor care, pe lângă o organizare mai eficientă, oferă și avantajul protecției îmbunătățite a acestora.

Automatizează managementul angajaților

Una dintre activitățile principale pe care trebuie să le îndeplinească departamentul de HR într-o companie se referă la gestionarea corespunzătoare a angajaților. Personalul de resurse umane trebuie să verifice pontajele, zilele de concediu, salarizarea adecvată în funcție de diferite criterii și mult mai multe aspecte.

Cele mai citite articole

De multe ori, aceste sarcini pot fi copleșitoare, mai ales dacă angajații aruncă cu întrebări din stânga și din dreapta. În acest caz, utilizarea unui Soft de Salarizare Pluriva HCM reprezintă o variantă ideală pentru a elimina din efortul depus de departamentul de HR și pentru a îmbunătăți managementul angajaților.

Cloud Computing

Serviciul digital de Cloud Computing oferă departamentelor de HR din orice tip de companie o oportunitate excelentă de a-și eficientiza procesele și modul de lucru. Cloud Computing se referă la stocarea tuturor datelor digitale și la crearea unor chei de rezervă în cazul în care variantele originale au fost corupte.

Cloud Computing oferă o serie de avantaje, dintre care principalele sunt:

  • Reducerea spațiului fizic necesar pentru stocarea înregistrărilor de date și informații;
  • Accesul liber la informații de oriunde și oricând, atâta timp cât există conexiune la Internet.

Adoptă modelul de servicii partajate

Împreună cu celelalte automatizări și optimizări necesare menționate anterior, adoptarea unui model de servicii partajate este o modalitate eficientă pentru companiile medii și mari de a reduce complexitatea funcțiilor de HR. În acest caz, departamentul de resurse umane devine mult mai agil și mai capabil să se concentreze mai mult pe strategia companiei la nivel înalt, decât pe o serie de sarcini care pot fi îndeplinite simplu de un program de software.

Ideea de bază din spatele modelului de servicii partajate este de a furniza serviciile corporative necesare într-o organizație dintr-un sistem centralizat. Pentru departamentul de HR, modelele de servicii partajate înseamnă adesea capacitatea de a face față activităților profesionale de rutină.

Iată doar câteva dintr-o multitudine de modalități pe care le poți pune în practică începând de astăzi ca să ai un departament de HR mult mai productiv și implicat în munca sa!

Cele mai citite articole

Share your love